På dashboardet finner du følgende:
På dashboardet finner du følgende:
På dashboardet finner du følgende:
På dashboardet finner du følgende:
Verifiser profilen
Oversikt over dine aktive søknader og eksponeringer
Opprett ny søknad
Verifiser profilen
Oversikt over dine aktive søknader og eksponeringer
Opprett ny søknad
Verifiser profilen
Oversikt over dine aktive søknader og eksponeringer
Opprett ny søknad
3.1 Verifiser profilen
3.1 Verifiser profilen
3.1 Verifiser profilen
Administratoren kan be deg om å verifisere profilen din. I slike tilfeller vil det vises et banner øverst på siden. Verifiseringsforespørsler kan komme regelmessig, for eksempel når ny informasjon oppdages i offentlige registre eller i forbindelse med spesifikke hendelser.
En oversikt over dine norske aksjebeholdninger per 31. desember under fanen Portefølje
En oversikt over dine norske aksjebeholdninger per 31. desember under fanen Portefølje
Når du mottar en forespørsel, skal du gå gjennom profilen din og kontrollere at all informasjon stemmer. Dersom noe er feil eller mangler, oppretter du en ny søknad for å oppdatere opplysningene. Når alt er korrekt, klikker du på Verifiser profilen for å bekrefte at informasjonen er oppdatert.
Dine nåværende styreverv under fanen Engasjement.
Dine nåværende styreverv under fanen Engasjement.




3.2 Oversikt over faner
3.2 Oversikt over faner
3.2 Oversikt over faner
I Oversikten kan du se fire faner
En oversikt over dine norske aksjebeholdninger per 31. desember under fanen Portefølje
En oversikt over dine norske aksjebeholdninger per 31. desember under fanen Portefølje
Søknader
Dine nåværende styreverv under fanen Engasjement.
Dine nåværende styreverv under fanen Engasjement.
Portefølje
Dine nåværende styreverv under fanen Engasjement.
Dine nåværende styreverv under fanen Engasjement.
Engasjement
Dine nåværende styreverv under fanen Engasjement.
Dine nåværende styreverv under fanen Engasjement.
Gave og representasjon
Dine nåværende styreverv under fanen Engasjement.
Dine nåværende styreverv under fanen Engasjement.
3.2.1 Søknader
3.2.1 Søknader
3.2.1 Søknader
I den første fanen kan du se dine aktive søknader. Når en søknad er sendt inn, behandles den enten av en Avdelingsleder eller automatisk, avhengig av organisasjonens innstillinger. Du mottar en e-post så snart behandlingen er fullført.
I den første fanen kan du se dine aktive søknader. Når en søknad er sendt inn, behandles den enten av en Avdelingsleder eller automatisk, avhengig av organisasjonens innstillinger. Du mottar en e-post så snart behandlingen er fullført.
I den første fanen kan du se dine aktive søknader. Når en søknad er sendt inn, behandles den enten av en Avdelingsleder eller automatisk, avhengig av organisasjonens innstillinger. Du mottar en e-post så snart behandlingen er fullført.
Dersom søknaden blir godkjent, må du bekrefte at transaksjonen eller engasjementet er gjennomført. Dette gjør du ved å åpne søknaden under Handlinger.
Dersom søknaden blir godkjent, må du bekrefte at transaksjonen eller engasjementet er gjennomført. Dette gjør du ved å åpne søknaden under Handlinger.
Dersom søknaden blir godkjent, må du bekrefte at transaksjonen eller engasjementet er gjennomført. Dette gjør du ved å åpne søknaden under Handlinger.
Merk: Det kan være satt en frist for å bekrefte at du gjennomførte transaksjonen eller engasjementet. Hvis du ikke bekrefter innen fristen vil godkjenningen utløpe.
Merk: Det kan være satt en frist for å bekrefte at du gjennomførte transaksjonen eller engasjementet. Hvis du ikke bekrefter innen fristen vil godkjenningen utløpe.
Merk: Det kan være satt en frist for å bekrefte at du gjennomførte transaksjonen eller engasjementet. Hvis du ikke bekrefter innen fristen vil godkjenningen utløpe.




3.2.2 Portefølje
3.2.2 Portefølje
3.2.2 Portefølje
I Portefølje-fanen får du oversikt over dine registrerte eiendeler. Her kan du se hva du eier, antall, eventuell bindingstid og om det er oppdaget interessekonflikt.
I Portefølje-fanen får du oversikt over dine registrerte eiendeler. Her kan du se hva du eier, antall, eventuell bindingstid og om det er oppdaget interessekonflikt.
I Portefølje-fanen får du oversikt over dine registrerte eiendeler. Her kan du se hva du eier, antall, eventuell bindingstid og om det er oppdaget interessekonflikt.
For å søke om å selge en eiendel, klikk på pilen under Handlinger, og velg deretter Selg. Dersom eiendelen er irrelevant kan du sende inn en forespørsel om sletting ved å klikke på Forespør sletting.
For å søke om å selge en eiendel, klikk på pilen under Handlinger, og velg deretter Selg. Dersom eiendelen er irrelevant kan du sende inn en forespørsel om sletting ved å klikke på Forespør sletting.
For å søke om å selge en eiendel, klikk på pilen under Handlinger, og velg deretter Selg. Dersom eiendelen er irrelevant kan du sende inn en forespørsel om sletting ved å klikke på Forespør sletting.








3.2.3 Engasjement
3.2.3 Engasjement
3.2.3 Engasjement
I fanen Engasjement finner du en oversikt over dine registrerte roller i selskaper, som for eksempel styreverv. Her kan du se selskapets navn, din rolle, om det er identifisert en interessekonflikt og status for engasjementet.
I fanen Engasjement finner du en oversikt over dine registrerte roller i selskaper, som for eksempel styreverv. Her kan du se selskapets navn, din rolle, om det er identifisert en interessekonflikt og status for engasjementet.
I fanen Engasjement finner du en oversikt over dine registrerte roller i selskaper, som for eksempel styreverv. Her kan du se selskapets navn, din rolle, om det er identifisert en interessekonflikt og status for engasjementet.
For å fratre et engasjement, klikk på pilen under Handlinger, og velg deretter Fratre. Dersom engasjementet er irrelevant kan du sende inn en forespørsel om sletting ved å klikke på Forespør sletting.
For å fratre et engasjement, klikk på pilen under Handlinger, og velg deretter Fratre. Dersom engasjementet er irrelevant kan du sende inn en forespørsel om sletting ved å klikke på Forespør sletting.
For å fratre et engasjement, klikk på pilen under Handlinger, og velg deretter Fratre. Dersom engasjementet er irrelevant kan du sende inn en forespørsel om sletting ved å klikke på Forespør sletting.








3.2.4 Gaver og representasjon
3.2.4 Gaver og representasjon
3.2.4 Gaver og representasjon
I fanen Gaver og representasjon ser du en logg over registrerte gaver eller representasjonsaktiviteter, enten mottatt eller gitt. Listen viser gavetype, verdi, aktivitet og eventuelle detaljer.
I fanen Gaver og representasjon ser du en logg over registrerte gaver eller representasjonsaktiviteter, enten mottatt eller gitt. Listen viser gavetype, verdi, aktivitet og eventuelle detaljer.
I fanen Gaver og representasjon ser du en logg over registrerte gaver eller representasjonsaktiviteter, enten mottatt eller gitt. Listen viser gavetype, verdi, aktivitet og eventuelle detaljer.
Klikk på pilen under Handlinger for å se mer informasjon om hver registrering.
Klikk på pilen under Handlinger for å se mer informasjon om hver registrering.
Klikk på pilen under Handlinger for å se mer informasjon om hver registrering.




3.3 Opprett ny søknad
3.3 Opprett ny søknad
3.3 Opprett ny søknad
For å opprette en ny søknad, klikk på plussikonet øverst til høyre.
En oversikt over dine norske aksjebeholdninger per 31. desember under fanen Portefølje
En oversikt over dine norske aksjebeholdninger per 31. desember under fanen Portefølje




Du kan deretter velge mellom følgende:
Du kan deretter velge mellom følgende:
Du kan deretter velge mellom følgende:
Du kan deretter velge mellom følgende:
Transaksjon – for eksempel kjøp av aksjer.
Engasjement – for eksempel styreverv eller birolle.
Gave og representasjon – for å rapportere mottatte eller gitte gaver og representasjonsaktiviteter.
3.3.1 Transaksjon
3.3.1 Transaksjon
3.3.1 Transaksjon
Når du oppretter en ny transaksjon, start med å søke etter selskapet det gjelder. Når du har valgt riktig selskap, åpnes transaksjonsskjemaet automatisk.
Når du oppretter en ny transaksjon, start med å søke etter selskapet det gjelder. Når du har valgt riktig selskap, åpnes transaksjonsskjemaet automatisk.
Når du oppretter en ny transaksjon, start med å søke etter selskapet det gjelder. Når du har valgt riktig selskap, åpnes transaksjonsskjemaet automatisk.




Systemet henter informasjon om det valgte selskapet. Deretter må du spesifisere hvem som utfører transaksjonen, enten deg privat, et tilknytted selskap eller en nærstående.
Systemet henter informasjon om det valgte selskapet. Deretter må du spesifisere hvem som utfører transaksjonen, enten deg privat, et tilknytted selskap eller en nærstående.
Systemet henter informasjon om det valgte selskapet. Deretter må du spesifisere hvem som utfører transaksjonen, enten deg privat, et tilknytted selskap eller en nærstående.
Systemet henter informasjon om det valgte selskapet. Deretter må du spesifisere hvem som utfører transaksjonen, enten deg privat, et tilknytted selskap eller en nærstående.
Dersom du skal gjøre en korrigering i forbindelse med å komme i gang med systemet, kan du lese mer i kapittelet 3.3.1.1.
Dersom du skal gjøre en korrigering i forbindelse med å komme i gang med systemet, kan du lese mer i kapittelet 3.3.1.1.
Dersom du skal gjøre en korrigering i forbindelse med å komme i gang med systemet, kan du lese mer i kapittelet 3.3.1.1.
Dersom du skal gjøre en korrigering i forbindelse med å komme i gang med systemet, kan du lese mer i kapittelet 3.3.1.1.
Fyll inn antallet transaksjonen involverer. Når all informasjon er utfylt og kontrollert, klikker du på Send inn for å sende søknaden til behandling.
Fyll inn antallet transaksjonen involverer. Når all informasjon er utfylt og kontrollert, klikker du på Send inn for å sende søknaden til behandling.
Fyll inn antallet transaksjonen involverer. Når all informasjon er utfylt og kontrollert, klikker du på Send inn for å sende søknaden til behandling.
Fyll inn antallet transaksjonen involverer. Når all informasjon er utfylt og kontrollert, klikker du på Send inn for å sende søknaden til behandling.




Når søknaden er sendt inn, vil den vises i fanen Søknader. Avdelingsleder vil gjennomgå søknaden og godkjenne eller avvise forespørselen.
Når søknaden er sendt inn, vil den vises i fanen Søknader. Avdelingsleder vil gjennomgå søknaden og godkjenne eller avvise forespørselen.
Når søknaden er sendt inn, vil den vises i fanen Søknader. Avdelingsleder vil gjennomgå søknaden og godkjenne eller avvise forespørselen.
Når søknaden er sendt inn, vil den vises i fanen Søknader. Avdelingsleder vil gjennomgå søknaden og godkjenne eller avvise forespørselen.




Dersom Avdelingsleder godkjenner søknaden, vil statusen til søknaden endres til Innvilget. Du må deretter bekrefte at transaksjonen er gjennomført. Merk: Det kan være satt en frist for å bekrefte at du gjennomførte transaksjonen.
Dersom Avdelingsleder godkjenner søknaden, vil statusen til søknaden endres til Innvilget. Du må deretter bekrefte at transaksjonen er gjennomført. Merk: Det kan være satt en frist for å bekrefte at du gjennomførte transaksjonen.
Dersom Avdelingsleder godkjenner søknaden, vil statusen til søknaden endres til Innvilget. Du må deretter bekrefte at transaksjonen er gjennomført. Merk: Det kan være satt en frist for å bekrefte at du gjennomførte transaksjonen.
Dersom Avdelingsleder godkjenner søknaden, vil statusen til søknaden endres til Innvilget. Du må deretter bekrefte at transaksjonen er gjennomført. Merk: Det kan være satt en frist for å bekrefte at du gjennomførte transaksjonen.




Når du har bekrfetet transaksjonen, vil den vises i porteføljen.
Når du har bekrfetet transaksjonen, vil den vises i porteføljen.
Når du har bekrfetet transaksjonen, vil den vises i porteføljen.
Når du har bekrfetet transaksjonen, vil den vises i porteføljen.




3.3.1.1 Korrigering
3.3.1.1 Korrigering
3.3.1.1 Korrigering
I oppstartsperioden har du mulighet til å korrigere porteføljen din slik at den viser riktig beholdning. Slik gjør du:
I oppstartsperioden har du mulighet til å korrigere porteføljen din slik at den viser riktig beholdning. Slik gjør du:
I oppstartsperioden har du mulighet til å korrigere porteføljen din slik at den viser riktig beholdning. Slik gjør du:
Opprett ny søknad, velg transaksjon
Velg Fritaksperiode i feltet Type transaksjon
Skriv inn riktig antall aksjer du eier
Opprett ny søknad, velg transaksjon
Velg Fritaksperiode i feltet Type transaksjon
Skriv inn riktig antall aksjer du eier
Opprett ny søknad, velg transaksjon
Velg Fritaksperiode i feltet Type transaksjon
Skriv inn riktig antall aksjer du eier
Korrigeringen krever ingen godkjenning så lenge den gjøres i oppstartsperioden.
Korrigeringen krever ingen godkjenning så lenge den gjøres i oppstartsperioden.
Korrigeringen krever ingen godkjenning så lenge den gjøres i oppstartsperioden.




3.3.2 Engasjement
3.3.2 Engasjement
3.3.2 Engasjement
For å søke om å registrere et nytt engasjement, fyller du ut søknadsskjemaet med nødvendig informasjon om rollen. Et engasjement kan for eksempel være et styreverv, en rågiverrolle eller en birolle.
For å søke om å registrere et nytt engasjement, fyller du ut søknadsskjemaet med nødvendig informasjon om rollen. Et engasjement kan for eksempel være et styreverv, en rågiverrolle eller en birolle.
For å søke om å registrere et nytt engasjement, fyller du ut søknadsskjemaet med nødvendig informasjon om rollen. Et engasjement kan for eksempel være et styreverv, en rågiverrolle eller en birolle.




3.3.3 Gaver og representasjon
3.3.3 Gaver og representasjon
3.3.3 Gaver og representasjon
For å registrere en gave eller representasjon, fyll ut beskrivelse, avsender eller mottaker, verdi, og om du har gitt eller mottatt den, samt hvem motparten er.
For å registrere en gave eller representasjon, fyll ut beskrivelse, avsender eller mottaker, verdi, og om du har gitt eller mottatt den, samt hvem motparten er.
For å registrere en gave eller representasjon, fyll ut beskrivelse, avsender eller mottaker, verdi, og om du har gitt eller mottatt den, samt hvem motparten er.





Utforsk mulighetene i
Arx Compliance
Vi er alltid interessert i å høre fra talentfulle mennesker, til ulike roller, som ønsker å jobbe hos oss
Kontak oss